Konsultacje Społeczne Projektu Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego

Witaj, ()

Wniosek

Złożony przez Złożony dnia Do Status Treść Uzasadnienie
Michał Suliborski 2012-09-30 00:24:51 Główny/Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r./Strategia rozwoju/Działania i zadania rozwojowe zarejestrowany Za poważny błąd należy uznać pominięcie modernizacji i rozbudowy (poszerzenia do 2x2) drogi wojewódzkiej 634 na odcinku Warszawa – Wołomin, jako głównego połączenia drogowego o charakterze regionalnym, zapewniającego skomunikowanie całego pasma wołomińskiego i całej wschodnio - północnej części obszaru metropolitalnego ze stolicą. Zgodnie z wynikami GPR z 2010 r. średni dobowy ruch na tym odcinku wynosi blisko 17 tyś pojazdów na dobę. Roli takiego połączenia nie może pełnić droga ekspresowa S8 ze względu na jej wybitnie tranzytowy charakter (Via Baltica) i wyizolowanie z układów drogowych niższego rzędu, w szczególności regionalnego. Poszerzona i zmodernizowana DW 634 zapewniłaby zdecydowanie lepszy transport zarówno towarów jak i osób zarówno w relacjach Wołomin - Warszawa jak i w ramach pasma wołomińskiego, a w powiązaniu z planowanym dalszym usprawnieniem transportu osobowego na linii kolejowej przyczyniłaby się do znaczącej poprawy obsługi komunikacyjnej i sprawności i wydolności regionalnego systemu transportowego w tej części aglomeracji warszawskiej. Podobna sytuacja występuje na po zachodniej stronie aglomeracji warszawskiej przypadku DW719. Droga wojewódzka nr 719 stanowi bowiem trasę wylotową z Warszawy, zapewniającą skomunikowanie ze stolicą całego pasma pruszkowsko – żyrardowskiego i jest jednocześnie jednym z najbardziej obciążonych ruchem ciągów drogowych w Województwie Mazowieckim. Według GRP 2010 ŚDR wynosi od 11 tyś do 33 tyś poj./d. W powiązaniu z drogami wojewódzkimi nr 718 oraz 579 odbierać i rozprowadzać będzie w regionie źródłowo – docelowy ruch osobowy i towarowy pochodzący z autostrady A2. Zaniechanie dalszej modernizacji DW 719 na odcinku Żyrardów – Pruszków, w szczególności na odcinku południowej obwodnicy Grodziska Maz. do Pruszkowa jest poważnym błędem, który przyczyniać się będzie do dalszego pogorszenia sytuacji komunikacyjnej w tej części obszaru metropolitalnego, będzie czynnikiem negatywnie wpływającym na możliwości rozwoju gospodarczego tego obszaru. Należy dać zdecydowany odpór różnego rodzaju grupom NIMBY (Not In My BackYard) i zrealizować planowaną od dawna inwestycję tak, aby droga w przyszłości utrzymywała jednolity przekrój co najmniej 2x2 na odcinku od granic Pruszkowa do węzła/ skrzyżowania z zachodnią obwodnicą Grodziska Maz. Dlatego też zapisy SRWM 2030 powinny przewidywać modernizację i rozbudowę do 2x2 dróg wojewódzkich 634 i 719. brak
Załączniki
Brak
◄ Wróć...
© 2024 MBPR - Konsultacje społeczne